La setmana del 24 al 27 de març realitzarem a la Facultat d’Educació i a l’Institut Jordi de Sant Jordi el “IX Seminario Freiriano: La participación estudiantil”. El seminari el realitzarem en col·laboració amb el professor Miguel Escobar de la UNAM i alumnat del Posgrado de Pedagogía de la UNAM. El seminari s’incriu en els treballs realitzats al Seminari “Lectura de la realidad en el aula” de la Universitat Nacional de Mèxic. El contingut del seminari girarà al voltant de les vivències de l’alumnat respecte a: Què és l’aula? En què consisteix l’acte educatiu? Com ha sigut l’acte educatiu? Com s’entén la participació estudiantil a l’aula? Podem parlar de participació estudiantil que no siga emancipadora?
Podeu accedir a un article del professor Escobar sobre “La reinvención freiriana en la universidad: Paulo Freire, el movimiento zapatista, el psicoanálisis sociopolítico y la Pedagogía Erótica”
I al seus llibres “Descifrar la mirada” y “Pedagogía Erótica”
Durant el Seminari també presentarem el nou llibre de Miguel Escobar : “Pedagogía de la praxis” que podeu descarregar ací.